Abstract
În articolul Rolul culturii emoționale a profesorilor debutanți în dezvoltarea identității
profesionale este abordat rolul echilibrului emoțional ca factor determinant în integrarea profesională a
cadrelor didactice debutante, corelând cu gradul de dezvoltare a componentelor culturii pedagogice: cultura
generală, filozofică, de specialitate, psihopedagogică și socio-pedagogică. Problema culturii emoționale este
abordată din perspectiva dezvoltării identității profesionale a profesorilor școlari debutanți prin mentorat. În
acest context, mentorului îi revine rolul de a stimula dezvoltarea componentelor culturii pedagogice și de
a menține echilibrul emoțional al profesorilor debutanți. Încadrarea reușită în sistemul educațional și
programele de mentorat pot fi apreciate prin capacitatea mentorilor de a insufla profesorilor școlari
debutanți încredere în competența profesională, în competența de a iniția procese, și auto-determinare, așa
încât învățarea personală să se producă la nivel profesional, cu impact pozitiv asupra performanțelor elevilor

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.