THE ROLE OF NOVICE TEACHERS’ EMOTIONAL CULTURE IN SHAPING THEIR PROFESSIONAL IDENTITY
pdf (Русский)

How to Cite

[1]
E. FAIRSTEIN, “THE ROLE OF NOVICE TEACHERS’ EMOTIONAL CULTURE IN SHAPING THEIR PROFESSIONAL IDENTITY”, ActaEd, vol. 9, no. 2, pp. 40-46, Jun. 2019.

Abstract

În articolul Rolul culturii emoționale a profesorilor debutanți în dezvoltarea identității
profesionale este abordat rolul echilibrului emoțional ca factor determinant în integrarea profesională a
cadrelor didactice debutante, corelând cu gradul de dezvoltare a componentelor culturii pedagogice: cultura
generală, filozofică, de specialitate, psihopedagogică și socio-pedagogică. Problema culturii emoționale este
abordată din perspectiva dezvoltării identității profesionale a profesorilor școlari debutanți prin mentorat. În
acest context, mentorului îi revine rolul de a stimula dezvoltarea componentelor culturii pedagogice și de
a menține echilibrul emoțional al profesorilor debutanți. Încadrarea reușită în sistemul educațional și
programele de mentorat pot fi apreciate prin capacitatea mentorilor de a insufla profesorilor școlari
debutanți încredere în competența profesională, în competența de a iniția procese, și auto-determinare, așa
încât învățarea personală să se producă la nivel profesional, cu impact pozitiv asupra performanțelor elevilor

https://doi.org/10.36120/2587-3636.v9i2.40-46
pdf (Русский)
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.